Tips voor een goede yogales

Copyright 2020 Yoga Studio Vlinder Alle rechten voorbehouden


    Z
org ervoor dat je op tijd aanwezig bent. Dat is 5-10 minuten voor aanvang van de les. Daardoor kun je zelf goed starten en de meeste waarde uit je yogamoment halen.



Let op: ‘s avonds sluit de buitendeur als de les begint, na die tijd is het helaas niet meer mogelijk om naar binnen te komen.


Zet bij binnenkomst s.v.p. je mobiele telefoon uit of op vliegtuigstand. Trilstand is namelijk wel hoorbaar en geeft overlast naar de andere cursisten. 


Om hygiënische redenen worden er in de yogaruimte geen schoenen gedragen.


Zorg voor een schoon lichaam, schone voeten en sokken, zodat je jezelf en andere niet afleidt in geuren.


Eet bij voorkeur 2 uur een lichte maaltijd en 4 uur een zware maaltijd ruim voor aanvang van de les. Een volle maag is belastend bij het uitvoeren van yogahoudingen.


Het is goed om voor- en na de yogales voldoende water en/of kruidenthee te drinken. Hiermee stimuleer je het afvoeren van afvalstoffen.


Yoga doe je het best in soepele kleding, waarin je je gemakkelijk kunt bewegen. Doe meerdere lagen bovenkleding aan (bijv. shirt en vest/trui) zodat je tijdens de les bij warmte iets kunt uitdoen of aandoen als je het frisser hebt of tijdens eindontspanning.


Geef voor aanvang van de les aan als je geblesseerd bent, je ziek voelt of als er andere bijzonderheden zijn.


Yogamatten, meditatiekussens en dekens zijn aanwezig.


Neem een grote badhanddoek mee voor op de mat.


Jassen, schoenen en overige persoonlijke spullen laat je achter in de kleedruimte.