Tips voor een goede yogales

Tips voor een goede yogales

  • Zorg ervoor dat je op tijd aanwezig bent. Dat is 5-10 minuten voor aanvang van de les. Daardoor kun je zelf goed starten en de meeste waarde uit je yogamoment halen.

 

  • Let op: ‘s avonds sluit de buitendeur als de les begint, na die tijd is het helaas niet meer mogelijk om naar binnen te komen.

 

  • Zet bij binnenkomst s.v.p. je mobiele telefoon uit of op vliegtuigstand. Trilstand is namelijk wel hoorbaar en geeft overlast naar de andere cursisten.

 

  • Om hygiënische redenen worden er in de yogaruimte geen schoenen gedragen.

 

  • Zorg voor een schoon lichaam, schone voeten en sokken, zodat je jezelf en andere niet afleidt in geuren.

 

  • Eet bij voorkeur 2 uur een lichte maaltijd en 4 uur een zware maaltijd ruim voor aanvang van de les. Een volle maag is belastend bij het uitvoeren van yogahoudingen.

 

  • Het is goed om voor- en na de yogales voldoende water en/of kruidenthee te drinken. Hiermee stimuleer je het afvoeren van afvalstoffen.

 

  • Yoga doe je het best in soepele kleding, waarin je je gemakkelijk kunt bewegen. Doe meerdere lagen bovenkleding aan (bijv. shirt en vest/trui) zodat je tijdens de les bij warmte iets kunt uitdoen of aandoen als je het frisser hebt of tijdens eindontspanning.

 

  • Geef voor aanvang van de les aan als je geblesseerd bent, je ziek voelt of als er andere bijzonderheden zijn.

 

  • Yogamatten, meditatiekussens en dekens zijn aanwezig.

 

  • Neem een grote badhanddoek mee voor op de mat.

 

  • Jassen, schoenen en overige persoonlijke spullen laat je achter in de kleedruimte.

 

 

 

 

 

 

Copyright 2016 Yoga Studio Vlinder Alle rechten voorbehouden